Har man ett viktigt budskap gäller det att hitta sätt att sprida det. En stor fasadvepa kan vara ett ypperligt sätt att snabbt nå ut med sitt budskap.
Att sprida sitt budskap har varit aktuellt i urminnes tider. Människan har hittat på en uppsjö av sätt att göra sig hörd på genom historien. Brev, debattartiklar i tidningar, demonstrationer, sånger och till och med röksignaler har burit budskap från en person till en annan. På senare år har sociala medier tagit över och blivit ett av de populäraste ställena att dela med sig av åsikter, tips och nyheter.
När det kommer till reklam finns det många kanaler att använda för att nå ut med sin produkt eller tjänst. Ett sådant är att trycka upp en fasadvepa. En riktigt stor fasadvepa är svår att missa för förbipasserande och sprider reklamen på ett mycket effektivt sätt. Många företag väljer därför fasadvepor när det kommer till tryckt reklam.
För att en fasadvepa ska generera den, från företagets sida, tänkta uppmärksamheten gäller det att den blir ihågkommen. En del företag väljer att skapa en fasadvepa som smälter in i omgivningen. Som känns som en naturlig del av fasaden. Genom detta val smyger man in reklamen i folks medvetande på ett väldigt lustigt vis.
Andra företag gör tvärtom och producerar en fasadvepa som bryter helt mot omgivande arkitektur. Detta sätt att göra reklam kan vara mer kontroversiellt men också ha en stor genomslagskraft. Oavsett om man uppskattar fasadvepan eller ej lär man åtminstone komma ihåg den.
“You can never get a cup of tea large enough or a book long enough to suit me.” ― C.S. Lewis
Google Translate räcker inte när du vill vara säker på att en översättning ska bli rätt. Anlita en bra översättningsbyrå istället!
PLATS 2 FÖR ANNONS ELLER LÄNK
PLATS 3 FÖR ANNONS ELLER LÄNK
© Spetsig.se - Alla rättigheter reserverade. | Design av TEMPLATED.